MERAWAT KEPUTIHAN

Cara Merawat Keputihan
Sekiranya anda dalam golongan ini, rawat keputihan anda sebelum parah melalui beberapa langkah pencegahan dan rawatan.
Antaranya:

1. Jangan sesekali anda terus menyarungkan seluar dalam anda sebaik sahaja selesai buang air besar atau air kecil kerana ia boleh menyebabkan jangkitan kuman.
Amalkan lap kemaluan anda dari depan ke belakang dengan tuala kering. Sebaiknya sentiasa bawa bersama tuala kecil bila keluar dari rumah. Jadikan ia amalan.

2. Sebaiknya guna tuala wanita jenis pakai basuh (cloth pad) semasa datang haid kerana ia bersifat semulajadi dan bebas kimia.
Sekiranya anda sedang mengalami keputihan, elakkan guna pantyliner pakai buang kerana ia boleh mengeruhkan lagi keadaan.
Sebaiknya gunakanlah pantyliner ( cloth pad) jenis pakai basuh juga. Ia sangat selesa dan menyihatkan.

3. Guna pencuci wanita sebanyak 2 kali sehari sahaja setiap hari. Jangan guna secara kerap kerana penggunaan yang kerap boleh menyebabkan PH pada faraj tidak seimbang.
Sebaiknya gunakan pencuci wanita dari sumber sireh kerana sireh dapat merawat masalah keputihan sejak zaman dahulu lagi. Jamu Susuk dara ada Feminin Wash
 tahan dua bulan tau.

Sekiranya di tempat anda sireh mudah didapati, anda boleh dapatkan air ramasan sireh untuk menyegar dan merawat faraj. Amalan ini sangat disyorkan diamalkan oleh golongan remaja yang sedang haid dan juga golongan wanita yang sudah berumahtangga. Rajin ke nak pergi petik daun sireh dan rebus , lepas tu basuh. sangat lecehkan .
dengan itu saya perkenalkan FEMININ WASH JSD harganya murah dan berbaloi.

Comments

Popular posts from this blog

LATIHAN DAN TEKNIK KEMUTAN FARAJ

ABE GAGOH

APA ITU KEPUTIHAN?...