KISAH BENAR

Ini kisah benar. Benar2 berlaku semalam..
Semalam aku masuk ke sebuah farmasi di pekan. Hajat di hati nak beli pil Yasmine (pil perancang keluarga)Alang-alang dah masuk, jalan2 dulu tengok2 barang dalam farmasi.
.
Tiba2 masuk seorang pakcik, dalam pertengahan usia, aku kira dalam 40an barangkali. Aku abaikan dan terus "cuci mata" dalam farmasi tu.

"Ubat untuk gatai2 ada tak? Saya selalu dok beli, lupa dah nama dia apa.. " pakcik tu bersuara kuat, sampai aku pun boleh dengar. 
. 
"Ubat apa pakcik? Sapu2 ka jenis makan?" sahut farmasist tu. Wanita, muda orangnya. 
. 

"Ni.. Ubat untuk bagi hilang gatai..saya ni bila bersama dengan isteri, lepas tu ja mesti rasa gatai2 kat situ, takmau nak hilang. Awat taktau.. " pakcik tu menerangkan, malu pulak aku dengar. Aku menjauhkan diri sementara. 
. 
"La..dia tak jaga kebersihan tempat tu la kot..." malu2 farmasist tu menjawab. 
. 
" Taktau la aku.. Hang cari tengok, dia jenis juai sebijik ja, makan sebijik tu lega teruih". 
. 
"Makan sebijik ja ek pakcik? Yang ni kot? " farmasist tu tunjuk sejenis ubat, aku tak pasti ubat apa, tapi ada sebijik saja. 
. 
" Haaa.. Dia dah.. Bok mai.. Berapa semua? "
. 
. 
. 
Lepas kejadian tu, aku pulak jadi kemurungan. Betul ke boleh buat sampai suami jadi gatal2 lepas berhubungan kalau tak jaga betul2? Betul ke komen doktor2 fesbuk kata basuh dengan air suam dah cukup? Habis kenapa orang tua dulu2 sibuk dengan manjakani lah, daun sireh lah untuk jaga kebersihan tu? 
. 
Lantaklah.. Asalkan memang aku jaga selama ni dengan Femenine Wash JSD sudah.. Suami pun tak pernah complain, kira ok la tu..

Comments

Popular posts from this blog

LATIHAN DAN TEKNIK KEMUTAN FARAJ

ABE GAGOH

APA ITU KEPUTIHAN?...